Akıllarda kalan Fenerbahçe - Galatasaray derbisi sözleri


Spor Toto Süper Lig'in 28.haftasında Fenerbahçe ile Galatasaray pazar günü saat 19.00'da Şükrü Saraçoğlu Stadı'nda karşılaşacak. Şampiyonluk hedefini sürdüren Galatasaray, ezeli rakibini yenerek hem şampiyonluk yolunda ilerlemek hem de Kadıköy'deki 20 yıllık hasretine son vermek istiyor. Fenerbahçe ise bu maçı kazanarak kötü gidişata nokta koymayı ve taraftarının gönlünü almayı hedefliyor. Dev derbi öncesinde futbol camiasından önemli isimlerin unutulmayan sözlerini derledik...


''Fenerbahçe maçlarından önce stresten uyuyamaz, koridorda gezerken kapıların altına bakardım ayakta olan biri varsa yanına gideyim diye. Bir gün çok iyi oynuyoruz, Fenerbahçe'yi 30 dakika yarı sahasına hapsettik ama Kezman topu aldı vurdu. Auta giden top Ergün abinin poposuna çarptı gol oldu! O statta büyü mü var, bilmiyorum!''
-Hasan Şaş


''Bana göre dünyanın en büyük çekişmesi Fenerbahçe - Galatasaray. Galatasaray derbisi, gerçekten işimi yapamadığım nadir maçlardan biriydi. Kulübeye dayanıp yanımda patlayan ses bombalarını dinlemekten başka yapacak bir şey yoktu.''
-Arthur Zico


''Maçtan bir gün önce stada gittim. Yanımda menajerim vardı. 'Bugün kimin maçı var?' diye sordum. Bana, 'Onlar sizin yarınki maçınızı bekliyor' dedi. Stadyum bir gün öncesinde dolmuştu!''
-Tarık Hodzic


''Galatasaray takımı oradaki atmosferi kaldıramıyor. Oynadığım dönemlere bakıyorum... Fenerbahçe sahaya çıktığında Galatasaraylıların suratları bembeyaz oluyordu.''
-Semih Yuvakuran


''Yıllardır Fenerbahçe karşısında alınan mağlubiyetler nasıl bir psikoloji oluşturduysa Galatasaraylılarda; kazandıklarına ve oynadıkları futbola inanmakta güçlük çekiyorlardı. Aldıkları galibiyette bile bir eziklik psikolojisi oluşmuştu adeta.''
- Hakan Ünsal


''Taraftar 5 istedi, 6 oldu. 10 istediler ama zaman yetmedi...''
- Serhat Akın


''Şampiyon oluyoruz. Şampiyonlar Ligi'nde maçlarımızı kazanıyoruz. Kupada yeniyoruz ama onların sahasında hiç yenemiyoruz. Beraberlik bile yok! Her zaman mağlup, mağlup, mağlup... Birisi bana 'Şampiyon olamayacaksın ama Kadıköy'de Fenerbahçe'yi yeneceksin' dese, 'Tamam' derim.''
- Faryd Mondragon


''Çok maç izledim ama bence Fenerbahçe - Galatasaray bu gezegendeki en çılgın derbi! Sahaya çıktığınızda kendinizi futbolcu değil de sanki gladyatör gibi hissediyorsunuz. Kadıköy'de son yendiğimiz maç kariyerimde oynadığım en heyecanlı derbiydi. ''
- Oliveira Capone


''Fenerbahçe - Galatasaray derbisini yaşamayan birisine anlatmak çok zor. Ben bir maçın 15 gün boyunca oynandığını ilk defa gördüm. O maçtan 1 hafta önce iki takım da başka takımlarla oynuyor ama kimse o maçları konuşmuyor, düşünmüyor. Galatasaray'a karşı oynadığımızda, bize atılan en ufak şey koltuklardı!''
- Alex de Souza


''20 yıl sonra bakıyoruz hala Kadıköy’de galibiyetimiz yok. Bu bizim için üzücü bir durum. Kadıköy’e gittiğimiz zaman ister istemez psikolojik baskı oluyor. 'Bu sene de mi olmayacak, acaba büyü mü var' diyorsunuz. Bu arada 6-0’lık maçta oynadım, oynamaz olaydım.''
- Ergün Penbe


''Psikolojik üstünlüğün Galatasaray'a geçmesi için bizi 6-0 yenmesi lazım. Eğer bizi 6-0 yenemezlerse o psikolojik üstünlük her zaman Fenerbahçe'nindir''
- Aziz Yıldırım

Hiç yorum yok